Torsdag

hej hej!!

nu är jag tebaka i karlstad igen efter att ha vart några dar hemma i torrskog, elle jag åkte på tisdag förmidda och så kom jag nu idag vid fyra tiden så blev en kort visit hemma men men trevligt ändå hehe...
på tisdan kl 8-10 va jag på möte på duvan en gubbe från brunngård kom och hade lite iformation om våra skoprodukter det e alltså brunngård som vi får våra skoprudukter ifrån :)..  det va jätte bra mkt bra att veta får jag säga eftersom jag aldrig fått nån klar information om alla de olika produkterna förut så va detta jätte bra :)..
det jobbigaste va att gå upp så tidigt hehe men det löna sig ju :D..
sen åkte jag me bussen te årjäng vid 11.55 och i årjäng vänta mormor och morfar på mej...

har ju vart älgjakt dessa dagarna mån,tis,ons :) det e lite spännade hehe när man e ute och kör ser man gubbar så me hela jaktutrustingen på pass och så hör man tjoande från skogarna när de går drev hehe...
i mammas älgjaktslag fick de 8 älgar totalt varav 4 vuxna och 4 kalvar.
i pappas -II- fick de 4 älgar fast de jaga idag me och vet inte va det fick idag men.. det e inte lika mkt älg nu som det va förr i tiden.
igår så va det den årliga Ärtsoppe kvällen i hemvärnsgårn hemma för alla älggubbar :) va trevligt va fullt tjå hela dan me och åka fram och tebaka och elda i kamin sen fick åka fram och tebaka för att de hade glömt massa saker hehe.. vet inte hur många gånger jag åkte fram och tebaka men men det e tur de har mej kan jag ju säga haha...

idag åkte jag me bussen från årjäng halv 3 så va uppe vid fyra sen fick jag stänga åt mari på mic så va där från 18-19 hehe, imorn ska jag jobba på duvan 14-19 sen efter jag ha slutat så kommer sandra hit vid halv 8 :D ska bli jätteroligt att träffa henne så ska hon va här hela helgen får se vad vi ska hitta på men det blir nog bio på lördag :)...

imorn blir det till att städa så det e fint när jag får stor besök hehe :P..
puss o kram // mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0