Finally

God morgon =)

äntligen helg säger jag bara såå himla skönt och omtentan gjorde jag igår så det känns underbart att den e borta nu så man kan börja leva igen en stund tills det e dags för nästa tenta.

jag vet att jag inte skrivit på ett tag men denna veckan har det vart ganska fullt upp.. Mån och tis så var vi i turismklassen ute på exkursion =) vi var på en tripp i värmland där vi besökte rottneros, mårbacka, sunne, torsby skitunnel, vildmark i värmland där vi låg över ett natt sen dan efter var vi till munkfors och ransäter.. det var en rolig resa dock var det svin kallt men vi hade i alla fall strålande väder :P.. man fick lärasig en hel del nytt och det va riktigt roligt att besöka alla ställen tyckte speciellt om när vi besökte mårbacka selma largerlöf gamla hem var mkt intressant då vi blev guideade runt i huset. torsby skitunnel va oxå häftig men man skulle vilja fått sett lite mer nån gång får man nog åka dit och åka ett varv i tunnel bara för att få se och uppleva det :P...
charlotte vår danske vän i klassen var helt facinerad av den svenska naturen hehe och det slog mej faktiskt lite att sverige är faktiskt väldigt fint me alla berg och sjöar, skogarna mm :P..
framme vis stöllet el vildmark i värmland så låg vi alltså över i små stugor, på kvällen så grilla vi och hade mysigt i tipin eller kåtan som jag säger hehe =)

onsdag hade vi en ledig dag men jag va så fruktansvärt trött så den dan blev det inte mkt gjort mer än att jag va och handla sen pluga jag väl lite hehe :P.. på torsdagen så hade vi en föreläsning på morgonen sen efter föreläsningen satte jag mej i bibblan och läste på inför tentan blev inte så länge åkte hem igen och satte mej här o läste. och igår så va det då omtentan, jag åkte te skolan tidigt och läste lite innan vi skulle börja, tentan gick väl sådär jag hoppas verkligen jag klara det denna gången tyckte det va lite svårare nu för det va mindre fråger men fortfarande samma poäng man skulle få ihop så vi får väl se det e i alla fall jätte skönt att det e över nu =)

efter tentan så åkte jag hem och sen åkte jag och Erik ut och kolla innredningsgrejjer =) det finns mkt att välja mellan när det gäller tapeter och lik så det e inte lätt men jag tror det kommer bli skit snyggt till slut, det har jag säkert sagt förut hihi :P.. hantverkar som vi skulle ha skulle egentligen komma hit till oss i måndags och börja men han balla ur :/ jävla stil tycker jag men nu har vi fått en ny som antagligen kommer ohjälper till te veckan så jag håller tummarna sten hårt nu för jag vill verkligen att det ska sätta fart så man kan bo och leva i ett riktigt hem snart..

lite bilder från exkursionen =)

      

nu ska jag ner o tvätta sen får vi se vad det blir av denna dagen men jag antar att den kommer bli väldigt lugn..

pussar//mika




Kommentarer
Postat av: Elin

Låter ju som om din utbildning är jätteskoj just nu!! :) Kul för dig!! <3

2010-10-30 @ 20:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0