Onsdag 23/2

Hej

Nu har man vart på det första bokseminariumet, det va enkelt asså det e detta jag hatar man har så jävla mkt förarbete man ska läsa massa sidor och sen ska man skriva en massa om det men när man är där sitter man bara och pratar i mindre än en timme och man behöver kanske inte ens säga nått bra utan det räcker att man yppar sig och säger någon ting... det e sjukt det e just därför jag e såå arg, är det verkligen värt allt förarbete det kan man ju undra...

idag på seminariet så prata vi i alla fall och virtuellt resande typ att man reser i sinnet det ska alltså räcka med att sitta i en biograf typ och få uppleva samma om man e på plats.. tycker det e helt sjukt det funkar ju inte, i alla fall inte för mej man vill ju resa på riktigt, det kom på tal om dataspel som wow och cs att det oxå är ett virtuellt resande för man stäger ju av verkligheten, det jag vill säga är bara att jag är sååå himla imot det jag fattar bara inte hur man kan, vissa tyckte väl att det va okey och jag kan ju inte säga åt dem att de e fel för alla har ju olika åsikter, jag tycker det är dåligt för det blir ett beronde som oftast går överstyr sen att det i de flesta spelen handlar om våld gör det inte bättre och detta har de vart så mkt tal om på nyheter och så liknande men förbannat nog så fortsätter det va fan säger jag bara skaffa ett liv för tusan vad e det för ett liv att sitta framför en skärm och bli förstörd va???? sen kanske inte bara personen i fråga som sitter vid datorn och spelar som blir förstörd utan det påverkar ju de i närheten oxå.. blir så upprörd och det märkte mina klasskompisar oxå men man kan ju säga att jag har mina andledningar oxå varför jag tycker så här... sen sa en att det är ju typ samma sak som när man sitter vid datorn och kollar facebook eller nått annat men det håller jag inte alls med om och för det första kan man inte sitta me facebook en hel jävla dag vilket man kan med spel för det blir ett sånt stark beroende om man spelar. sen handlar det inte om våld, okey vissa tycker att sånna spel inte handlar bara om våld heller utan det är strategi och sammarbete me vidare men det e fortfarande våld för mej, och som jag sa detta har vart på tal så mkt i nyheter att barn får en helt annan bild av världen och tror att de lever i spelet typ sen att det e ohälsosamt att bara sitta på arslet hela dan det e bara helt sjukt... alla tycker som de vill man jag tycker så här ville bara säga det för det gör mej fruktansvärt upprörd..



Nu slipper jag skolan ett tag i alla fall för imorn åker jag hem te skogen och på Lördag åker vi till sälen och är där en vecka =) såå skönt...

//mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0