12 Juni Sverige - Norge

Hej hej

i Fredags så åkte jag te norge me swebus, mor och far hoppa på i Årjäng sen var ni nere i Oslo ca 21.10 på kväll då kom syrran och hennes man och mötte oss sen käka vi på peppes pizza =D har ni käkat där nångång? inte? då måste ni bara göra det när ni äör i norge =) nordens bästa pizzeria... efter så gick vi en tur i stan längst karl johans gate och sen gick vi till nationall teatern och slottet och sen ner till Aker brygge och tjuvholmen =) så blev en bra tur hehe men det e häftigt inte så ofta man e i Oslo, det e väldigt fint och shit vikka byggnader man kan inte ta miste på att norskar e rätt rika i alla fall :P..
Var inte hemma i syrrans lägenhet förrän efter 12 på natten hehe satt väl uppe en stund och tjöta men sen la vi oss va svin trött, de hade en fin liten lägenhet men sjukt konstig planlösning men det beror på att det e i n0orge tror jag haha (de e lite efter om man säger så haha). 
På morronen regna det och va skit trist ute så vi tog det väldigt lungt va uppe och handla frukost på Kiwi. skulle köpa godis till en kompis och herre min gud det var det dyraste godiset jag har köpt nånsin, två påsar me cholad bitar 89 norska kr ungefär 100 svenska hehe men men jag kommer ju så tebaka de pengarna... sen va vi och kolla i ett6 köpcentrum som låg bredvid där de bodde .. fruktans värt dyrt där med så det gick ju inte att köpa nått.. vi fika på ett ställe och my gud 550 nok kr för 5 fraller var sin dricka och två kaffe alltså 600 spänn för fika =O... hur har man råd att bo där undrar jag ?? åkte från Oslo ca 15 så va vi tebaks i sverige igen vid halv 5 =)

 tycker det är lite märkligt Sverige och Norge det finns alltisd skämt historier och vart annat asså sverige om norge och norge om sverige det kanske inte e så konstigt men om jag säger så här...
Norge är ett rikt land gämfört me Sverige, det e sjuka priser i Norge och vi svenskar kan knappt vara där för de och kommer vi till Norge måste vi till och med betala bom avgift för att köra på Norges väger det får inte norskarna göra när de kör i Sverige vad jag vet i alla fall.. Svenskar kan inte bo i norge om de inte registrerar sig som norskar och de kan inte ha en svenskregistread bil för den kan bli beslagtagen :/ så e det inte i Sverige här kan norskarna komma som de vill och de flyttar runt i hela sverige kan ju nästan tror att de tar över Sverige snart, Norskar som bor i Sverige oxå behöver inte betala ett ända öre på den svenska skatten vilket svenskarna måste göra om de bor i norge samt om de bor i sverige men jobbar i norge.. Jag menar bara att jag som svensk faktisk inte känner mej så välkommen när jag kör in i Norge.. Jag tycker inte illa om Norge så men det är himla fel deras system ändå så bryr sig norskarna om sverige mkt och nästan lever på oss me teknik och sånt för norskarna har inte kommit nån vart i utveckligen om det inte hade vart för svenskarna. i norska aftonposten och VG står det mkt nyheter om sverige faktiskt och de är väldigt intresserade om vår svenska kungafamilj tillexempel hehe..  Konstigt eller hur?? vad tycker ni?

//mika




Kommentarer
Postat av: IDIS

Hej,där. Kolla in inlägget: facebook! på min blogg och svara gärna på frågan där!=) kraam.



ps. sugen på en ny gratis design? Hör av dig så fixar jag en!=)

2011-06-14 @ 12:04:46
URL: http://sweetans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0