Grönärt soppa

Jag överträffade mej själv me att göra en soppa me gröna ärter och lök hehe :P ett tag fundera på vad jag höll på med för det såg väl inte direkt jätte aptitligt ut men den blev faktiskt riktigt god :) kanske e lite me förrätt liknande, god va den i alla fall och det va super enkelt att göra faktiskt..

 ingredienser

Gröna ärter frysta el färska

gullök

grönsaksbuljong
mjöl

matlagningsgrädde

salt o peppar

till lagning

hacka löken fint och koka upp det i buljongen me ärterna till de blev mjuka, spara spadet o sen mixa jag det till en fin pure. koka upp bujongen igen och blanda i mjölet som jag blandat me kallt vatten låt koka i 3-5 min sen hälde jag i ärtpuren och gärdden sen smaksatte jag me salt och peppar :)




Kommentarer
Postat av: leonora

cool färg det blev haha =)

2010-01-13 @ 21:53:26
URL: http://leeoonooraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0